Sorgul, o cereală cu beneficii uimitoare

Sorgul, o cereală cu beneficii uimitoare

7 Motive sa incluzi sorgul în dieta ta
 

Deși probabil nu ai auzit până acum prea des de sorg, să știi că această cereală este de fapt destul de veche, fiind a cincea cea mai cultivată cereală din lume. Sorgul face parte din familia Poaceae plantă erbacee originară din Africa, cu boabe mici și rotunde, de culoare alb gălbuie, roşie sau maro. Este o cereală care în mod natural nu conține gluten astfel fiind o opțiune pentru persoanele care urmează o dietă fără gluten.                                                 

Profilul nutritional al sorgului / 100g 

Valoare energetica
 
329 kcal/ 1380 kJ
Proteine 10.6 g
Grasimi 3.46 g
Carbohidrati 72.1 g
-din care zaharuri 2.53 g
Fibre 6.7 g
Calciu 13 mg
Fier 3.36 mg
Magneziu 165 mg
Fosfor 289 mg
Potasiu 363 mg
Sodiu 2 mg
Zinc 1.67 mg
Cupru 0.284 mg
Niacina 3.69 mg





Bogat în nutrienți, sorgul furnizează o cantitate importantă de fibre, vitamine din complexul B, magneziu, fier, cupru, fosfor si potasiu.

Beneficiile sorgului, pe langa lipsa glutenului:
1. Bogat în fibre.
Consumul de fibre alimentare ajută la menținerea unui sistem digestiv sănătos, scade nivelul colesterolului LDL ceea reduce riscul apariției bolilor cardiovasculare (arteroscleroză, AVC, infarct). Conținutul de fibre ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, reducând creșterile și scăderile bruște ale acestuia. Ajută buna funcționare a sistemului osos.
Sorgul conține cantități importante de magneziu (165mg/100g), care ajută la menținerea nivelului de calciu în organism. Aceste două minerale sunt extrem de importante în dezvolatrea sistemului osos iar asigurarea nivelurilor optime de calciu şi magneziu ne feresc de artrită si osteoporoză.
2. Ajută la menținerea unei greutăți corporale normale:
O dietă echilibrată nutrițional nu numai că iți dă o stare de bine dar te ajută să iți caștigi greutatea optimă. Cantitatea mare de fibre conținută de această cereală te ajută să te simți sătul și energic o lungă perioadă de timp. Sorgul contine tanini, care sunt responsabili in a reduce nivelul caloriilor şi ajută în lupta cu obezitatea şi alte complicaţii metabolice.
3. Sursă excelentă de proteine pentru vegani și vegetarieni.
Din diverse motive, mulți recurgem la dieta vegetariană sau vegană. Sorgul este o sursă excelentă de proteine, fără colesterol şi grăsimi.
4. Bogat în antioxidanți.
Pe lângă conținutul de minerale și vitamine, sorgul este foarte bogat în antioxidanți. La ce ne ajută antioxidanții? Ei sunt responsabili pentru neutralizarea radicalior liberi și regenerarea celulelor afectate. Conform ultimelor studii antioxidanții au rol antiinflamator, cu impact puternic asupra sănătății și a sistemului imunitar. Sorgul contine de pana la trei, patru ori mai multi antioxidanţi decât alte cereale integrale.
5. Conţinut ridicat de minerale esențiale
In primul rând, sorgul conține o cantitate însemnată de fier, mineral esențial în producerea hemoglobinei, o proteină responsabilă de transportul oxigenului în sânge. Pe lângă fier, sorgul conține calciu, cupru, zinc, fosfor și potasiu. Prezența cuprului crește rata de absorbție a fierului.
6. Menține un nivel optim de energie
 Sorgul conține o doza mare de niacina (vitamina B3), responsabilă cu metabolizarea proteinelor, glucidelor şi lipidelor, reducând astfel oboseala.
7. Ajuta la reglarea tensiunii arteriale.
Continutul ridicat de potasiu dar scazut de sodiu face ca sorgul sa fie o cereala excelenta pentru persoanele ce trebuie sa urmeze o dieta scazuta in sodiu.

Pe langa toate beneficiile enumerate mai sus, sorgul este o cereala delicioasă şi merită să îi acordăm un loc in alimentația noastră. Pentru o sănătate de fier este important să avem o dietă echilibrată, bogată în nutrienţi şi minerale, care sa ne furnizeze energie şi bunăstare pe tot parcursul zilei. Poţi încerca sorgul sub formă de porridge, pe care îl poti asezona după bunul plac. Adaugă îndulcitori naturali cum ar fi: miere, sirop de curmale, sirop de agave, cateva alune de pădure, fructe, pentru aportul de vitamina C şi bucura-te de un mic dejun sănătos, rapid și gustos, fără compromisuri.







Surse:

https://www.organicfacts.net/health-benefits/cereal/sorghum.html
https://www.conserve-energy-future.com/benefits-sorghum-jowar.php
ttps://nutritionfacts.org/video/the-health-benefits-of-sorghum/
https://fdc.nal.usda.gov/fdc-app.html#/food-details/169716/nutrients

Disclaimer:
1. Informatiile sunt preluate din sursele prezentate mai sus
2. Informațiile nu țin loc de recomandarile medicale
3. Pentru o viață sănătoasă este recomandată o dieta echilibrată si diversificată
4. Acest articol nu are intenția de a diagnostica, trata sau vindeca vreo afecțiune sau condiție medical.
5. Materialul este bazat pe experiența si documentarea noastră.
6. Scopul articolului este de informare



 

Categorii
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!