Sanatatea sistemului digestiv. Tu cum ai grija de el?

Sanatatea sistemului digestiv. Tu cum ai grija de el?
Sanatatea sistemului digestiv este un subiect tot mai des discutat si analizat; si pe buna dreptate, avand in vedere ca mare parte din imunitate porneste din intestin. Cercetarile arata ca 70-80% din celulele sistemului imunitar, traiesc in sistemul digestiv, asadar pentru a avea o stare de sanatate optima este  important sa ai grija de intregul sistem digestiv. De asemeni este demonstrat ca exista o puternica legatura intre creier si sistemul digestiv, de aceea acesta poarta numele de "al doilea creier".

O atentie deosebita este acordata microbiomului intestinal. Microbiomul intestinal este format din milioane de bacterii si  reprezinta totalitatea microorganismelor si interactiunea dintre acestea in sistemul digestiv.  Asupra microbiomului intestinal si a rolului pe care acesta il are in starea noastra de sanatate s-au facut si inca se fac multiple cercetari, care atesta ca echilibrul acestuia influenteaza in mod direct metabolismul, asimilarea nutrientilor. starea psihica si imunitatea noastra. 
Dezechilibrul florei intestinale duce la afectiuni cum ar fi: boala inflamatorie intestinala, sindromul colonului iritabil, obezitate, diabet de tip 2, dermatita atopica, boli autoimune, etc.

Ce influenteaza echilibrul florei intestinale?


Dieta moderna sau "western diet", bogata in alimente ultraprocesate de tip "fastfood",  cu un o densitate nutritionala scazuta, bogata in zahar si grasimi, consumul excesiv de proteine de origine animala, excesul de antibiotice, lipsa somnului si stresul, duc la dezechilibre majore a florei intestinala, care in timp cresc riscul declansarii bolilor metabolice, ale anxietatii si a imunitatii precare.

Ce e de facut?


Schimbarea obiceiurilor alimentare este primul pas inspre o viata sanatoasa. Constientizarea nevoilor reale are organismului nostru si ascultarea semnelor pe care acesta ni le transmite, ne ajuta sa facem schimbari in bine.
Alimentatia sanatoasa este bazata in principal pe:
- consumul ridicat de fibre (solubile si insolubile), care au rol de a hrani bacteriile bune din intestin
- consumul fructelor si legumelor in stare curda dupa ce ne-am asigurat ca acestea au fost spalate temeinic
- prepararea hranei in casa
- includerea leguminoaselor in dieta: naut, fasole, linte, etc
- reducerea consumului de carne 
- reducerea consumului de grasimi saturate si inlocuirea acestora cu cele nesaturate " grasimile bune": ulei de masline, nuci, seminte de in, avocado, ulei de cocos.
- consumul alimentelor si bauturilor fermentate: acestea sunt o sursa extraordinara de probiotice
- includerea condimentelor si a ierburilor aromate in dieta
- reducerea consumului de alcool
- reducerea consumului de zahar

Relaxarea joaca un rol important in sanatatea sistemului nostru digestiv. Sunt multiple metode de a ne relaxa
- cititul unei carti bune
- timpul de calitate petrecut cu prietenii si cu familia
- rasul
- timpul petrecut in natura
- meditatia
- sportul
 
Astfel de schimbari sunt greu de facut de pe o zi pe alta, asadar este indicat ca ele sa fie facute in timp, cate una sau doua pe saptamana, acordand ragaz organismului si creierului nostru in a se obisnui cu noul nostru stil de viata, in acest mod evitand abandonul si a senzatiei ca suntem limitati si restrictionati. 
Acorda-ti timp nu pune presiune si focuseaza-te pe consecventa inaintea cantitatii! Intregul tau corp iti va multumi!

Si nu uita: "Balance is the key of life"!







 
Categorii

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!