Superalimente: Maca. Ce este, beneficii si contraindicatii.

Superalimente:  Maca. Ce este, beneficii si contraindicatii.

Ce sunt superalimentele?

Așa cum sunt descrise de către David Wolfe în cartea "Superalimente", acestea sunt o categorie aparte, care include o serie de alimente care au cel puțin 12 calităti unice, nu doar una sau două (exemplificând fructele goji care reprezintă o sursă completă de proteine, polizaharide, beatine, seschiterpene (efect antiîmbătrânire), antioxidanți și peste 20 de oligoelemente).
Superalimentele reprezintă în egală măsură alimente și remedii medicinale, având elemente comune ambelor categorii de produse. În această categorie intra plantele cele mai bogate în substanțe nutritive extrem de concentrate și puternice, având astfel un efect mai profund asupra stării noastre de sănătate decât alimentele obișnuite.
Principalele beneficii pe care le au superalimentele asupra sănătății noastre sunt:
- întărirea imunității
- creșterea vitalității
- creșterea secreției de serotonină
- purificarea și alcalinizarea corpului
- combaterea stresului 

Superalimentele contribuie decisiv la buna nutriție a corpului nostru, hrănind în egală măsură creierul, oasele, mușchii, pielea, părul, unghiile, inima, plămânii, ficatul, rinichii, sistemul reproducător, pancreasul și sistemul imunitar. Mai mult de atât, corectează pe termen lung dezechilibrele nutriționale.
Superalimentele trebuie consumate în formă organică și crudă pentru a putea beneficia din plin de conținutul ridicat de nutrienți.
Printre principalele superalimente se numără

Maca



Maca este o legumă care face parte din familia cruciferelor, originară din Anzii peruvieni din America de Sud (crește la o altitudine de peste 4000m). Dovezile arheologice arată ca ea a fost cultivată prima dată acum aproximativ 2600 de ani de către un trib migrator din jungla amazoniană.
Partea comestibilă a acestei plante este rădăcina, care are aspectul asemănător cu cel al unei ridichi în culori ce variază de la alb, roz, mov, până la negru. 

Beneficii

Reputația principală a acestei plante este ca stimulent al vitalității și al libidoului. Maca este un adaptogen puternic, ceea ce înseamnă că are capacitatea de a echilibra și stabiliza sistemul glandular-hormonal al corpului, sistemului nervos, cel cardiovascular și cel muscular.
Adaptogenii sunt substanțe nutritive care contracarează sursele adverse de stres fizic, chimic sau biologic prin amplificarea rezistenței nespecifice, care îi permite organismului să se adapteze la circumstanțe stresante (conform definiției savantului Nikolai Lazarev).
Așadar, un adaptogen nu este niciodata toxic pentru cel care îl consumă, având o influență de normalizare la nivel fiziologic.

Maca acționează la nivelul sistemului endocrin, asupra hipotalamusului, a glanei pituitare și a celor suprarenale dar și asupra glandei tiroide. Funcționarea corectă a sistemului endocrin este strâns legată cu cea a sistemului imunitar. Dacă sistemul endocrin prezintă dezechilibre (cum ar fi epuizarea glandelor suprarenale) sistemul imunitar este la rândul lui suprasolicitat.

Prin activarea acestor glande, ne bucurăm de următoarele beneficii:
  1. Creșterea nivelului de energie
  2. Echilibrarea hormonala atât la femei cat și la bărbați. Studiile demonstrează ca maca poate schimba starea de spirit a femeilor care ajung la menopauză și scade nivelul de anxietate și depresie. Îmbunătățirea stării de spirit și creșterea nivelului de serotonină duce la creșterea libidoului sexual la femei. Maca restaurează și echilibrează producția de hormoni tiroidieni.
  3. Menopauza și sindromul ovarului polichistic (PCOS): echilibrează nivelul de estrogen astfel ajutând la scăderea simtomelor legate de PCOS
  4. Oxigenează sângele
  5. Crește imunitatea: oferă protecție împotirva infecțiilor virale și bacteriene.
  6. Ajută la menținerea densității osoase la nivel optim
  7. Are proprietăți antioxidante

Cum se consuma maca?

Maca se poate consuma sub formă de pulbere, în ceaiuri, shakeuri, smoothieuri, porridgeuri sau chiar în prăjituri. Maca se mai găseşte si sub formă de suplimente.
Pentru îneput, este bine să consumi maca in cantitați mai mici - o jumatate de linguriță, crescând apoi treptat. Doza recomandată de maca este de 1 lingura de pulbere pe zi (10 -15 g). În caz de uz intensiv este recomandat să iei o pauză de o săptămână pe lună, pentru a evita obisnuirea organismului cu alimentul. 
Maca poate fi combinată și cu alte superalimente și plante medicinale. Aroma acesteia se combină perfect cu gustul pudrei de cacao, împreună oferind o doză de energie și vitalitate cu un gust exceptional.
 

Contraindicații:

În general, maca nu are efecte adverse, fiind o plantă adaptogenă dar, dacă urmezi tratamente hormonale (cum ar fi cele pentru cancerul de sân și de prostată), ești hipertensiv, este bine să consumi maca doar la indicația medicului.
Maca este de evitat și în cazul în care ești însărcinată sau alăptezi, datorită trecerii substanței în laptele matern.

Compoziția radăcinei de maca /100g
Carbohidrati 59%
Proteine 10,2%
Fibre 8,5%
Lipide 2,2%.
Minerale:
Calciu 350-500mg
Cupru 8,5 mg
Fier 20 mg
Magneziu 
Fosfor 300-350mg
Potasiu 1600-2000mg
Iod
Zinc
Sulf
Vitamine: Vitamina B1, B2, C, E

Maca este fără îndoială un superaliment ce îți poate crește nivelul de energie, vitalitatea și are multiple beneficii asupra sistemului hormonal. Alege și tu să consumi pudra de maca în mod regulat si bucură-te de beneficiile acesteia.



Sursa imaginilor: dreamstime.com
Sursa articol: David Wolfe- Superalimente
* Acest articol are scop informativ. Este indicat să consulți medicul dacă te confrunți cu probleme de săanătate.




 
Categorii

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!